Techniek:Orgelmotoren: verschil tussen versies
Regel 1: | Regel 1: | ||
− | {{Techniek}} | + | __NUMBEREDHEADINGS__ {{Techniek}} |
==St. Augustinuskerk en Mariakerk== | ==St. Augustinuskerk en Mariakerk== | ||
Beide orgelmotoren moeten jaarlijks even geïnspecteerd worden en ev. enkele cc. olie aan beide zijden van de moter indruppelen. Let op de smering gebeurt via smeerringen die alleen onderaan in de olie hoeven te liggen. | Beide orgelmotoren moeten jaarlijks even geïnspecteerd worden en ev. enkele cc. olie aan beide zijden van de moter indruppelen. Let op de smering gebeurt via smeerringen die alleen onderaan in de olie hoeven te liggen. |
Huidige versie van 13 apr 2023 om 07:57
1 St. Augustinuskerk en MariakerkBeide orgelmotoren moeten jaarlijks even geïnspecteerd worden en ev. enkele cc. olie aan beide zijden van de moter indruppelen. Let op de smering gebeurt via smeerringen die alleen onderaan in de olie hoeven te liggen. 2 St. JozefkerkHier is op 1 december 2003 een nieuwe motor geplaatst. De vorige was verbrand omdat hij aan was blijven staan. Deze motor hoeft niet in een geluidsdichte kast te staan. Het is een zgn. “Ventus”-blower. Beide lagers moeten met ca 2-3 ml gesmeerd worden met synthetische olie bij ingebruikname (is gebeurd). Daarna om de 10.000 u of ev. 10 jaar (10.000 aanhouden) gesmeerd worden via de twee rode plastic kapjes. Geplaatst door Bèr Reijnen, motorleveranceier is Aug. Laukhuff, Orgelteile D. 97984 Weikersheim D. (firma is in juni 2021 gestopt). |