Techniek:Daken: verschil tussen versies

Uit Parwiki
 
Regel 70: Regel 70:
 
===Luikmechanisme toren===
 
===Luikmechanisme toren===
 
Ik heb in september 2018 het luikmechanisme van de luiken van de [[St. Augustinuskerk]] op het niveau van het plafond van het schip aangepast. De uitstekende draadstang bij zo een zware luiken dreigde je te spietsen.<br>
 
Ik heb in september 2018 het luikmechanisme van de luiken van de [[St. Augustinuskerk]] op het niveau van het plafond van het schip aangepast. De uitstekende draadstang bij zo een zware luiken dreigde je te spietsen.<br>
 +
|-
 +
|
 +
 +
===Scheur in goot===
 +
Scheur over hele breedte van de onderste goot tussen 2 biechtstoelen aan westkant. Heb er 10cm brede Bostik R 331 Bitumen-band (gehaald bij Hornbach) over geplakt op 4 juni 2019. De muur onder de goot was behoorlijk nat, met minimale doorslag naar binnen. Lek zat er meer dan 1 jaar.
 +
 +
==St. Jozefkerk==
 +
juni-juli 2023 alle goten en houtwerk geverfd<br>
 +
halve dakkapel Oost gerepareerd<br>
 +
ca 20 leien m.n. in nok vervangen.
 
|-
 
|-
 
|
 
|

Huidige versie van 21 jul 2023 om 09:03


Pannen- en leienvoorraad

St. Augustinuskerk

leien boven de mariakapel bij einde van wenteltrap
Er zij nog oude leien onder de trap in de kelder.

  • Minstens een deel hiervan is 35,5 x 20 en passend op schip Meers en St. Augustinuskerk.

kapelanie

Op de Berg 8A pannen op de zolder

Mariakerk

pannen voor de lage daken achter de zaal
pannen voor het hoge dak op zolder

pastorie

pannen op zolder, achter bij patronaat liggen er ook
zelfde pannen op patronaat overigens

St. Jozefkerk

leien onder de trap in de kerk en op zolder
maten leien:

  • schip: 20 x 35 (ook onder trap kelder AK)
  • toren: 29,5 x 21
  • abscis: ??
  • zijbeuk west: ??
  • zijbeuk oost: ??

pastorie Meers

pannen op zolder

Mariakerk

Kapotte pannen op onverwachte plaats

Op 27 september 2018 heb ik ontdekt dan aan de westkant van de Mariakerk 11 van 33 pannen direct onder de veiligheidshaken stuk waren, ook enkele pannen direct boven de haak waren stuk.
Waarschijnlijk waren deze al beschadigd bij het maken van het dak. Tot mijn verbazing waren er binnen geen lekken. Dus in elk geval een goed onderdak.
Deze pannen vervangen is vrij moeilijk. Aan de bovenkant van de pan onder de haak moet de rand een stuk uitgeslepen worden en van de pan boven de haak moet aan de onderkant de rand worden uitgeslepen. Omdat het een gespijkerd dak is, is het onmogelijk om een pan in te voeren zonder de twee uitstekende noppen aan de onderkant boven weg te doen.
Het is van beneden vrijwel niet te zien of een pan onder de haak stuk is. Beste zicht op groot deel van dak heb je vanaf de toren.
Bij controle juni 2019 alles in orde.

Dakpan boven en onder veiligheidshaak (MK 9/2018)
Dakpan boven en onder veiligheidshaak (MK 9/2018)

Scheur in goot

Scheur over hele breedte van de onderste goot tussen 2 biechtstoelen aan westkant. Heb er 10cm brede Bostik R 331 Bitumen-band (gehaald bij Hornbach) over geplakt op 4 juni 2019. De muur onder de goot was behoorlijk nat, met minimale doorslag naar binnen. Lek zat er meer dan 1 jaar.

St. Augustinuskerk

Luikmechanisme toren

Ik heb in september 2018 het luikmechanisme van de luiken van de St. Augustinuskerk op het niveau van het plafond van het schip aangepast. De uitstekende draadstang bij zo een zware luiken dreigde je te spietsen.

Scheur in goot

Scheur over hele breedte van de onderste goot tussen 2 biechtstoelen aan westkant. Heb er 10cm brede Bostik R 331 Bitumen-band (gehaald bij Hornbach) over geplakt op 4 juni 2019. De muur onder de goot was behoorlijk nat, met minimale doorslag naar binnen. Lek zat er meer dan 1 jaar.

St. Jozefkerk

juni-juli 2023 alle goten en houtwerk geverfd
halve dakkapel Oost gerepareerd
ca 20 leien m.n. in nok vervangen.

Luik voorheen, vaste draadstang
Luik nieuw, draadstang afneembaar